سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دانشمندان سؤال و با حکیمان گفتگو و بافقیران همنشینی کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

آخوندی که می خواست روحانی باشد

 
 
ولایت فقیه از دیدگاه دکتر علی شریعتی(جمعه 86 بهمن 26 ساعت 7:8 صبح )

ولایت فقیه از دیدگاه دکتر علی شریعتی 

دوره غیبت یعنی دور? ولایت عالم ، عالم نائب عام امام غایب است او باید رهبری جامعه را به دست گیرد دور? غیبت بر خلاف آنچه تشیع صفوی می گوید دور? لَش بودن بی حال بودن ومنتظر بودن، در بسته معطل بودن نیست ، دور? بسیار مترقیست امام ع خودش زعامت نمی کند ولی مردم شیعه ، بهترین، روشن ترین، آگاه ترین دانشمند شجاع و پاکشان را به رهبری خودشان بر می گزینند تا او رسالت ومسئولیت امام را در رهبری جامعه به عهده بگیرد، همچنان که افلاطون آرزو می کرد حکومت به دست حکما بیفتد!

افتخار تشیع وافتخار علمای ما به اجتهاد آزاد است ، اجتهاد می گوید بعد از اینکه اصول فقه تبیین شد ولی حوادث تازه به وجود می آید تغییر پیدا می کند نظام های زندگی فرق می کند احکام مذهبی نمی تواند جواب دهد مجتهد به معنای کوشند? وآزاد بر اساس اصول علم وروح مذهب می تواند این نیازتاز? زمان را وشرایط تاز? حقوقی واقتصادی واجتماعی  را بررسی کند، اوحکم تازه استخراج واستنباط کند .

اجتهاد آزاد باعث می شود که مذهب در یک دور? خاص منجمد نشود .تشیع احترام به اندیشه گذاشته احترام به تفکر فرموده للمخطی اجر واحد یعنی مجتهدی که زحمت خود را کشید ولو به واقع نرسید نزد خداوند دارای اجر است ...... بنده شفاعت را قبول دارم شفاعت خاک حسین را قبول دارم اما چه شفاعتی ...... برگرفته از مورد تشیع صفوی وعلوی



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:11  بازدید

مجموع بازدیدها: 22934  بازدید


» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «